PRVA KONFERENCIJA O KORPORATIVNOM VOLONTIRANJU

Korporativno volontiranje
Društveno odgovorno poslovanje koje izgrađuje i povezuje tvrtku, zaposlenike i zajednicu

Mjesto: Zagreb Forum, Radnička 50, 10000 Zagreb

Vrijeme: Četvrtak, 27. travnja 2017.

 

27. travnja 2017. održana je prva hrvatska Konferencija o korporativnom volontiranju i Sajam volontiranja „Korporativno volontiranje – društveno odgovorno poslovanje koje izgrađuje i povezuje tvrtku, zaposlenike i zajednicu“ u prostorima Foruma Zagreb koja je uključila 192 sudionika. Sudionici su bili iz svih sektora – 129 sudionika iz 62 nevladine organizacije, 58 sudionika iz 38 tvrtki te 5 dodatnih osoba iz javnog sektora koje su ili sudjelovale u programu ili bile dio zainteresirane javnosti. Program Konferencije sastojao se od niza prezentacija, okruglih stolova i diskusija, a u njega su uvrštene tvrtke (INA, VIPnet, dm – drogerie markt, Splitska banka, Phillip Morris Zagreb, IMAGO) i neprofitne organizacije (Udruga Pobjede Osijek, Udruga osoba s invaliditetom Sunce Makarska, Impact HUB Zagreb, Hrabri telefon) s iskustvom korporativnog volontiranja te predstavnici VCZ-a i partnerskih organizacija. U programu konferencije sudjelovalo je preko 19 stručnjaka/inja iz neprofitnog i profitnog sektora.

Od pratećih materijala konferencije pripremljeni su Priručnik o korporativnom volontiranju,  koji je bogat raznim primjerima i praksama, daje pregled pojavnih oblika korporativnog volontiranja u Hrvatskoj i svijetu te nudi smjernice za daljnje razvoje volonterskih programa u organizacijama te Katalog volonterskih projekata, s više od 40 predstavljenih udruga i preko 100 raspisanih volonterskih projekata namjenjenih korporativnom sektoru.

Okrugli stol „Postojeće prakse – izazovi i preporuke za snažniji razvoj korporativnog volontiranja“

Pregled situacije u Hrvatskoj:

  • razvoj korporativnog volontiranja započeo je intenzivnije u posljednjih 5 do 6 godina, uglavnom potaknut 2011. – Europskom godinom volontiranja, 2015. g. potpisivanjem Povelje o priznavanju kompetencija stečenih kroz volontiranje te godišnjom nacionalnom manifestacijom „Hrvatska volontira“.
  • iz izlaganja predstavnika tvrtki vidljivo je kako je većina svoj razvoj ovog područja započela putem dodjele donacija i sponzorstava organizacijama civilnoga društva, a kasnije i kroz uključivanje zaposlenika u volonterske aktivnosti u zajednici.
  • u razvoj korporativnog volontiranja, slično kao i u ostalim dijelovima Europe, u Hrvatskoj su uglavnom uključene velike nacionalne tvrtke/kompanije.
  • mnoge od njih započele su na inicijativu visokog menadžmenta, ali postoje i primjeri gdje je inicijativa krenula od samih zaposlenika.
  • korporativno volontiranje u Hrvatskoj uglavnom podrazumijeva kratkoročne team-building aktivnosti, dok su neke tvrtke orijentirane i na „stručno volontiranje“ (volontiranje temeljeno na vještinama zaposlenika koje je u Europi već prepoznato kao oblik dugoročnog angažmana zaposlenika).
  • od dobrobiti korporativnog volontiranja, tvrtke najviše prepoznaju dobrobiti za zaposlenike (osnaženost, osobni razvoj i razvoj osobnih kompetencija, razumijevanje za probleme i povezanost sa zajednicom). Gotovo podjednako su prepoznate i dobrobiti za zajednicu dok se pokazalo kako tvrtke još uvijek nisu svjesne svih dobrobiti za tvrtke same i potencijala koje korporativno volontiranje ima za razvoj tvrtke, posebice u dijelu utjecaja na njihovo poslovanje i upravljanje rizicima.

Preporuke:

  • uvesti korporativno volontiranje kao uobičajenu praksu;
  • dokumentirati i promovirati primjere dobre prakse (posebice putem reklamnih kampanja kojima se mogu komunicirati dobrobiti i utjecaj korporativnog volontiranja na zajednicu);
  • nastaviti s umrežavanjem tvrtki i poticanjem aktivnosti kroz Mrežu za razvoj korporativnog volontiranja;
  • različitim metodama motivirati zaposlenike na volontiranje (npr. VIP-ov primjer „volonterske kave“ gdje kolege jedni s drugima razmjenjuju svoja volonterska iskustva i potiču se međusobno na volontiranje);
  • kontinuirano pronalaziti nove izazove i prilike za uključivanje tvrtki u zajednicu.
  • volontiranjem svi postajemo bolji ljudi i kroz volontiranje se razbijaju barijere i predrasude
  • UN partnerstvo i suradnja – global impact goals

 

Okrugli stol „Kako stvoriti kvalitetne i kreativne volonterske projekte“

Što je bitno za primanje volontera zaposlenika:

  • partnerski odnos tvrtka – organizator volontiranja
  • kontinuirana partnerska podrška
  • uspostavljena međusobna jasna očekivanja (kako bi se ostvario cilj – ostvareni rezultati, a korisnici i volonteri zadovoljni)
  • imati podršku menadžmenta tvrtke

 

Dobrobiti volonterskih projekata za volontere zaposlenike:

  • umrežavanje
  • stvaranje novih poslovnih kontakata, širenje mreže djelovanja
  • približavanje poslovnog sektora civilnome i obratno (smanjenje razlika)
  • senzibilizacija šire javnosti

 

Potrebe na nacionalnoj razini:

  • uspostavljanje ujednačenih struktura i standarda za korporativno volontiranje
  • uspostavljanje komunikacijskog kanala između civilnog i poslovnog sektora (Mreža za razvoj korporativnog volontiranja)
  • kontinuirana podrška za tvrtke od strane volonterskih centara

Na kraju same konferencije prepoznata je potreba da se ovakvi skupovi redovito održavaju (najmanje jednom godišnje) te da se međusobno povezuju organizatori volontiranja, volonteri i tvrtke koje promoviraju volonterstvo među svojim zaposlenicima u sklopu svog društvenog odgovornog djelovanja u zajednici.

 

Program konferencije možete preuzeti OVDJE.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *